فروشگاه قطعات و خدمات خودرو کارن کار

کارفرماشرکت کیمیاگران آینده کسب و کار کارن
کاربردفروشگاه - خدماتی - عمومی
تاریخ اتمام20 مهر 1399
زمان اجرا240 روز
زبان برنامه نویسیNodeJs
پایگاه دادهMongoDb
وبسایتhttps://carencar.com

سامانه کارن کار یکی از بزرگترین و جامع ترین سامانه های طراحی شده توسط گروه توسعه دهندگان سبز می باشد. این سامانه جامع دارای بخش های زیادی همچون:

  1. فروشگاه اختصاصی قطعات و لوازم خودرو
  2. سیستم انبارداری
  3. بانک جامع اطلاعات خودرو
  4. سامانه ارائه خدمات خودرو
  5. پنل جامع تامین کنندگان محصولات
  6. پنل اتوسرویس و خدمات دهندگان

هر یک از بخش های یاد شده در بالا به خودی خود یک سیستم بزرگ و یک پروژه مجزا به حساب می آیند که در ادامه به اختصار  توضیحاتی برای هر یک از آنها ارائه خواهد شد.

طراحی فروشگاه اختصاصی

سیستم فروشگاهی طراحی شده برای این پروژه کاملا سفارشی سازی شده و از بیس بوده و هر محصول با ویژگی های زیر به بخش خودرو ها مرتبط می شود:

  • تیپ خودرو
  • سال ساخت خودرو
  • نوع گیربکس
  • گروه خودرو (ایرانی / خارجی)

محصولات میتوانند ویژگی های تغییر دهنده ای داشته باشند و هر یک از این ویژگی ها قیمت، موجودی انبار، سایز و تصویر منحصر به فرد خود را دارد.

از دیگر ویژگی های این فروشگاه میتوان به فرآیند پیش سفارش محصولات جهت تامین اشاره نمود. یعنی محصولاتی که در فروشگاه موجود نیستند بصورت درخواست تامین توسط مشتری ثبت شده و توسط مدیران فروشگاه جهت تامین آنها اقدام می شود. فاکتور های صادر شده برای این بخش تاریخ انقضا داشته و پس از مدتی نامعتبر خواهند بود.

 

سیستم انبارداری

یکی از مهمترین زیر سیستم های این سامانه، بخش انبارداری آن می باشد. این سیستم انبارداری علاوه بر پشتیبانی از حواله های ورودی و خروجی دارای سه نوع متفاوت می باشد:

  • انبار نمایندگان
  • انبار داخلی خود اتوسرویس
  • انبار تامین کننده با قابلیت فروش در سایت
  • انبار اشتراکی برای اتوسرویس های خدمات در محل و غیرنماینده

هر یک از این انبار ها فرآیند ها و ویژگی های منحصر  به فرد خود را دارا می باشند.

 

بانک جامع اطلاعات خودرو

در این بخش اطلاعات زیادی از خودرو های داخلی و خارجی گردآوری شده است. علاوه بر جستجوی پیشرفته، برای این بخش امکان مقایسه خودرو ها براساس ویژگی های آنها نیز فراهم شده است.

 

سامانه ارائه خدمات خودرو

این زیر سیستم به منظور ارائه خدمات خودرو در محل مشتری و یا با مراجعه مشتری به اتوسرویس طراحی شده است. فرآیند ارائه خدمات در این بخش بدین صورت است:

  1. انتخاب خدمات و محصولات توسط مشتری
  2. تعیین نوع خدمات (در محل یا مراجعه به اتوسرویس)
  3. نمایش مراکز ارائه خدمات بر روی نقشه
  4. انتخاب مرکز مورد نظر
  5. تعیین وقت مراجعه توسط اتوسرویس
  6. انجام فرآیند خدمات دهی و کم و زیاد کردن آیتم های خدمات و محصولات
  7. احراز اصالت کالا های مصرف شده با امکان اسکن کد محصولات
  8. اتمام خدمات دهی

 

پنل جامع تامین کنندگان

این پنل در واقع خود بصورت جداگانه یک پنل فروشگاهی خلاصه شده می باشد که برای تامین کنندگان امکان مدیریت محصولات و سفارشات ارسال شده برای آنها را فراهم می کند.

از امکانات این بخش میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدیریت سفارش
  • درخواست ثبت محصول
  • درخواست تغییر قیمت محصولات
  • انبارداری
  • گزارشات
  • مدیریت کاربران

 

پنل خدمات دهندگان و اتوسرویس ها

این پنل برای مدیریت فرآیند خدمات دهی در اختیار اتوسرویس ها قرار گرفته است. امکانات تعریف شده برای این بخش عبارتست از:

  • قیمت گذاری خدمات
  • انبارداری
  • مدیریت سفارشات و تغییر آیتم های سفارش
  • ثبت خدمات ارائه شده و ثبت کیلومتر و زمان مراجعه بعدی مشتری
  • گزارشات

 

* در این سیستم فروشگاهی، قالب طراحی شده بصورت ریسپانسیو نیست، بلکه برای پلتفرم های موبایل و دسکتاپ قالب کاملا مجزا طراحی شده که وابسته به نوع پلتفرم کاربر ، آن قالب برای بازدیدکننده نمایش داده می شود. نتیجه این امر سفارشی سازی بیشتر ظاهر ارائه شده به کاربران می باشد. شما میتوانید سایت را یک بار با لپ تاپ و مجددا با تلفن همراه خود مشاهده نموده تا تفاوت را میان آنها مشاهده نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تلگرام در ارتباط باشید
GreenDev@