مقدمه آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام

مقدمه آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام


در این آموزش کوتاه قصد داریم مقدمات برنامه نویسی ربات تلگرام را بیان کنیم.برای ساخت و برنامه نویسی یک ربات تلگرام چه چیزهایی را لازم است بدانیم؟ چه پیش نیاز هایی هست و باید به چه شکل عمل کنیم.

 

پیشنیاز های اصلی برنامه نویسی ربات تلگرام:

  1. آشنایی و تسلط بر یک زبان تحت وب (PHP, ASP, Python و …)
  2. آشنایی و تسلط بر زبان SQL و پایگاه داده (MySql, MS SQL و …)
  3. توانایی کار با API های REST
  4. آشنایی با فرمت Json

این تمام چیز هاییست که شما برای ساخت و برنامه نویسی یک ربات تلگرام نیاز دارید. حال در مورد هریک از آنها کمی توضیح میدهیم.

 

مقدمه آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام

 

زبان برنامه نویسی تحت وب:

همانطور که مشخص است ، نتیجه برنامه ای که نوشته می شود باید در یک سرور اینترنتی قرار گیرد. پس شما باید یکی از زبان های برنامه نویسی تحت وب را فرا بگیرید. پیشنهاد بنده به شما زبان PHP هست ، چون در GitHub میتونین چندین و چند SDK خوب و مناسب برای کار کردن پیدا کنید.

 

پایگاه داده:

این بخش ارتباط مستقیمی با برنامه نویسی ربات تلگرام ندارد ولی نقش بسیار مهمی در این داستان ایفا می کند، چرا که شما نیاز دارید اطلاعات کاربران خود را در جایی ذخیره و بازیابی کنید و داشتن این اطلاعات در مراحل مختل برنامه نویسی ربات تلگرام شما کاربرد خواهد داشت.

 

REST API:

این نوع API به زبان ساده بر اساس ارسال اطلاعات به روش POST و دریافت داده ها در قالب JSON می باشد. API مربوط به ربات های تلگرام، بر همین اساس می باشد. صفحه اصلی و رسمی API ربات تلگرام در آدرس

https://core.telegram.org/bots/api

در دسترس می باشد.

نکته خیلی مهم: یکی از مهمترین قدم ها برای برنامه نویسی ربات تلگرام این است که شما تمام و کمال به این صفحه تسلط داشته باشید و قالب های داده و دستوراتش را بشناسید.

 

JSON:

JSON یک نوع داده می باشد که به شما این اجازه را میدهد آرایه ها، Object ها و سایر متغیر های خود را در قالب یک رشته قرار دهید، جابه جا کنید و در نهایت آن را parse کرده و متغیر هایتان را بیرون بکشید. از آنجا که نتیجه درخواست ها به API تلگرام به صورت json باز میگردد شما برای یادگیری برنامه نویسی ربات تلگرام باید با این ساختار آشنا باشید.

 

خب این مقدمه کوتاهی بود در مورد نیازهای اولیه برای شروع برنامه نویسی ربات های تلگرام. انشالله در مقاله های دیگر نحوه استفاده از متد های متفاوت مانند متد ارسال پیام (SendMessage) را توضیح خواهیم داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تلگرام در ارتباط باشید
GreenDev@